21.6.11

SETEMBRE 3r ESO

Els alumnes que tingau suspesa l'assignatura, en setembre, a més de fer un examen, teniu que presentar degudament realitzades les següents activitats i treballs. Tot el que se vos demana ho hem fet a classe, pot ser que algú ja tinga treballs fets i corregits, si és així, els podeu tornar a presentar en setembre (si estan bé, clar!). Al llarg del curs també hem posat diferents entrades en el blog que ens han ajudat a entendre i a exemplificar alguns dels treballs, ara també ho podeu consultar! Recordeu que heu de clicar sobre l'etiqueta de 3r ESO.


Si teniu algun dubte podeu vindre a parlar en els professors del departament el dia de les reclamacions.


DIBUIX TÈCNIC
Activitats de repas 
Activitats tema 8. 


MÒDUL
A partir d'un quadrat, dissenya un mòdul. Ara, en varios DIN A4, crea diferents xarxes modular sutilitzant el mòdul que has dissenyat.


CÒNICA
Busqueu una fotografia en perspectiva cònica i assenyaleu les línies, el punt de fuga i la linia de l'horitzó.


En un DIN A4, dibuixeu la vostra habitació en perspectiva cònica.


IL.LUSIONS ÒPTIQUES


A partir d'una figura senzilla, dissenya una figura impossible.


FUNCIONS DE LES IMATGES


En la pàgina 22 i 23 del llibre, tens les funcions més importants de les imatges. El que tens que fer és buscar, en internet, revistes, llibres, etc, imatges que exemplifiquen cadscuna d'aquestes funcions. Busca al menys dos exemples de cada funció.


PLANS I ANGLES CINEMATOGRÀFICS


Busca o realitza en la càmera de fotos, imatges que exemplifiquen cadascú dels plans fotogràfics o cinematogràfics.


Fes el mateix en les angulacions de càmera.


ESTILS ARTÍSTICS


Busca dues obres d'art que siguen realistes, dues figuratives i dues abstractes.


PUNT, LÍNIA I PLA


Realitza un dibuix lliure senzill (també el pots calcar). Resol el dibuix amb linies, punts i plans.


TEXTURES


Fes un recull de diferents tipus de textures ( per frottage, visuals, tàctils) i enganxa-les en un full. 


IL.LUSTRACIÓ


Il.lustra aquest text. És un fragment del Lazarillo de Tormes. Tant si heu llegit el llibre com si no, podeu il.lustrar-lo igualment.


Lázaro, engañado me has. Juraré yo a Dios que has tú comido las uvas tres a tres.
-No comí -dije yo-; mas ¿por qué sospecháis eso?
Respondió el sagacísimo ciego:
-¿Sabes en qué veo que las comiste tres a tres? En que comía yo dos a dos y callabas.
A lo cual yo no respondí. Yendo que íbamos así por debajo de unos soportales, en Escalona adonde a la sazón estábamos, en casa de un zapatero había muchas sogas y otras cosas que de esparto se hacen, y parte de ellas dieron a mi amo en la cabeza. El cual, alzando la mano, tocó en ellas, y viendo lo que era díjome:
-Anda presto, muchacho; salgamos de entre tan mal manjar, que ahoga sin comerlo.
Yo, que bien descuidado iba de aquello, miré lo que era y, como no vi sino sogas y cinchas, que no era cosa de comer, díjele:
-Tío, ¿por qué decís eso?
Respondióme:
-Calla, sobrino; según las mañas que llevas, lo sabrás y verás cómo digo verdad.
Y así pasamos adelante por el mismo portal y llegamos a un mesón, a la puerta del cual había muchos cuernos en la pared, donde ataban los recueros sus bestias, y como iba tentando si era allí el mesón adonde él rezaba cada día por la mesonera la oración de la emparedada, asió de un cuerno, y con un gran suspiro dijo:
-¡Oh, mala cosa, peor que tienes la hechura! ¡De cuántos eres deseado poner tu nombre sobre cabeza ajena y de cuán pocos tenerte ni aun oír tu nombre por ninguna vía!
Como le oí lo que decía, dije:
-Tío, ¿qué es eso que decís?
-Calla, sobrino, que algún día te dará éste que en la mano tengo alguna mala comida y cena.
-No le comeré yo -dije- y no me la dará.
- Yo te digo verdad; si no, verlo has, si vives.
Y así pasamos adelante hasta la puerta del mesón, adonde pluguiere a Dios nunca allá llegáramos, según lo que me sucedió en él.
Era todo lo más que rezaba por mesoneras y por bodegoneras y turroneras y rameras y así por semejantes mujercillas, que por hombre casi nunca le vi decir oración.
Reíme entre mí y, aunque muchacho, noté mucho la discreta consideración del ciego.  (...)