18.4.11

3r ESO. ANGULACIONS DE CAMERA


L’angle d’enquadrament és el punt i la direcció en què col·loquem la càmera respecte de l’objecte o personatge filmat. Segons l’alçada des de la qual enquadrem l’objecte o el personatge distingim quatre angles d’enquadrament bàsics:

 NORMAL
L’angle normal o neutre és, en general, quan la càmera està situada a l’alçada dels ulls del personatge. Poden sorgir excepcions en d’altres cultures audiovisuals on l’angle normal es situï en altres posicions. Per exemple, en el cinema japonès clàssic la càmera prenia com a punt neutral l’alçada del tatami.



 PICAT
L’angle picat és, en general, quan la càmera està situada per sobre de l’objecte o personatge. L’efecte psicològic que això provoca en l’espectador és que el personatge sembli estar indefens o en condicions d’inferioritat.




 CONTRAPICAT
L’angle contrapicat és, en general, quan la càmera està situada per sota de l’objecte o personatge. L’efecte psicològic que això provoca en l’espectador és que el personatge sembli estar en posició de poder, amenaçant, superior, etc.



  
 ZENITAL
L’angle zenital és aquell on la càmera està situada totalment perpendicular al terra i per tant ens dóna una perspectiva totalment aèria (com si fóssim ocells) de la situació o dels personatges.






NADIR
És  el contrapicat absolut, el punt de vista està totalment a sota del personatge.